FC Slovan Liberec | Slovan Liberec získal evropské ocenění za nejlepší rebranding sezóny!
Menu Další Zavřít Zavřít
05.06.2025

Slovan Liberec získal evropské ocenění za nejlepší rebranding sezóny!

marketing
FC Slovan Liberec získal prestižní ocenění FBIN Marketing Excellence Award 2025 v kategorii Nejlepší rebranding v evropském fotbalu za sezónu 2024/25. Ocenění uděluje renomovaná rakouská agentura Football Business Inside (FBIN), která každoročně vyzdvihuje nejzajímavější a nejefektivnější marketingové projekty napříč evropským fotbalem.

Naši klubovou identitu jsme v uplynulé sezóně představili v nové podobě – s respektem k tradici, ale zároveň s odvahou oslovit nové generace fanoušků a jasně se profilovat mezi evropskými značkami. Právě za tuto změnu získal Slovan uznání odborné poroty složené z mezinárodních expertů na sportovní marketing.

„Tohle ocenění je pro nás potvrzením, že odvaha měnit věci má smysl. Nechtěli jsme jen nové logo, ale celý vizuální styl, který bude důstojně reprezentovat klub na hřišti i mimo něj. Věřili jsme tomu – a těší nás, že fanoušci i odborná veřejnost to vidí stejně,“ říká Štěpán Hanuš, marketingový a obchodní ředitel FC Slovan Liberec.

O návrh rebrandingu se postaral Vít Beránek. „Slovan jsem oslovil z vlastní iniciativy – díky otevřenosti a odvaze klubu se podařilo i v šibeničním termínu vytvořit silnou vizuální identitu, propsanou do merche, stadionu i sezónních kampaní. Jsem rád, že si naší práce všimla i odborná veřejnost,“ pochvaluje si zkušený grafik.

Fanoušci si změnu osvojili. Průzkumy ukazují rostoucí podporu

Změna vizuální identity Slovanu neunikla pozornosti veřejnosti – a co je nejdůležitější, získala si její podporu. Podle průzkumu z května 2024 udělili fanoušci novému logu průměrnou známku 6,74 z 10 a 49,2 % fanoušků a veřejnosti hodnotilo změnu pozitivně.

O rok později, v dubnu 2025, už byla podpora znatelně vyšší. Průměrná známka loga vzrostla na 7,96 a 65,5 % fanoušků hodnotilo novou identitu kladně.

Pozitivní posun je patrný i z odpovědí na otázku, zda fanoušci vnímají nové logo jako změnu k lepšímu – zatímco v prvním průzkumu odpovědělo „ne“ 33,8 % respondentů, v aktuálním průzkumu to bylo už jen 16,4 %. Rebranding se tak nejen ujal, ale s odstupem času získává stále silnější přijetí napříč fanouškovskou základnou.

Co je FBIN?

FBIN (Football Business Inside) je mezinárodní platforma se sídlem v Rakousku, která propojuje profesionály z fotbalového byznysu a sleduje inovace v oblastech marketingu, komunikace, dat a fan engagementu. Její každoroční Marketing Excellence Awards hodnotí nejlepší projekty napříč Evropou – od předních klubů po progresivní značky z menších lig.

Mezi dalšími držiteli ocenění se letos či v minulých letech objevily kluby jako Club Bruggy, Aris Limassol nebo KRC Genk. O to víc nás těší, že právě Slovan Liberec v této prestižní konkurenci uspěl.


Generální partner
Tipsport
Prémiový partner
Preciosa
Hlavní partneři
(mezera)T-Mobile Renomia AUTO KP Plus Louda auto Canis
Další partneři
KEEN Auto Koutek
Mediální partneři
Liberecká drbna rtm plus